Få inspiration og idéer til din hjemmeside her.
Sådan skriver du moderne SEO tekster anno 2022
Vil du gerne til tops på Google – og det vil de fleste vel – kommer du ikke uden om søgemaskineoptimerede tekster (forkortet SEO tekster).
Hvorfor er det vigtigt at definere sin målgruppe?
Denne uges #torsdagstip handler om målgrupper – hvordan de fungerer, og hvad du kan bruge dem til. Det er nemlig vigtigt for små såvel som store virksomheder at vide, hvem det egentlig er, de henvender sig til. Hvad er en målgruppe? Du har helt sikkert hørt ordet målgruppe før. En målgruppe er en udvalgt gruppe af mennesker, som din virksomhed særligt henvender sig til. Målgrupper kan være både store og små, alt efter hvilket produkt du sælger i din virksomhed. Som udgangspunkt bruger man oftes
15 nemme marketingstrategier for små virksomheder
De fleste, der driver en virksomhed, ved godt, at det er afgørende at have en marketingstrategi for at skaffe nye kunder. Men i små virksomheder kan tiden ofte være knap, og det gælder derfor om at vælge sine kampe med omhu – hvorfor marketing tit er en af de områder, der bliver nedprioriteret. Det er meget naturligt, at man vælger at prioritere ens nuværende kunder – det er trods alt der, pengene ligger lige i øjeblikket. Det betyder dog ikke, at det er optimalt helt at fjerne fokus fra market
Sådan fanger du dine brugeres opmærksomhed på din hjemmeside
Når du laver webdesign, så er det alfa omega, at du med dit design fanger dine brugeres opmærksomhed – så de bliver så interesserede i din hjemmeside, at de bliver på siden og ser, hvad den indeholder, i stedet for at klikke væk fra siden med det samme. Men det er faktisk nemmere sagt end gjort. For hvordan skal du lige sørge for, at det, som dine besøgende ser, interesserer dem? Man kan jo ikke kæmme alle over én kam – men der er nogle generelle tricks, som man kan bruge alligevel. Planlæg la
Mikroinfluencere - hvad kan du bruge dem til?
Ordet influencer er nok ikke nyt for dig – men måske mikroinfluencer er. Influencere er på mange måder den mest effektive markedsføringsform i hvor tid – og med stor sandsynlighed følger du selv nogen på dine sociale medier, der arbejder som influencer. Vi vil i dette indlæg gennemgå, hvad en influencer er, og hvordan du kan gøre brug af dem i din markedsføring, hvad end du er en lille eller stor virksomhed. Hvad er en influencer? Oversat fra engelsk betyder “influence” at påvirke – og det er
Google Analytics - en begynderguide til data-analyse
Du har sikkert hørt om Google Analytics, men hvad er det nu lige, at det er? Prøv at forestille dig, at du lige pludselig vidste alt om dine kunder – hvor de hørte om dig, hvad der særligt interesserede dem i din forretning og i deres liv, hvor gamle de var, og hvor de kom fra? Livet som virksomhedsejer ville da blive meget nemmere. Det heldige er, at der faktisk findes værktøjer, der kan fortælle dig en stor del af disse ting om de mennesker, der besøger din hjemmeside. Det bedste – og mest br
Guide til popups
Kender du det der med, at du surfer rundt på en hjemmeside – og lige pludselig eksploderer der en skrigende popup lige i hovedet på dig? Det kan vi vidst godt blive enige om er RIGTIG irriterende og bare skal lukkes så hurtigt som muligt. Men faktisk kan popups faktisk være et rigtig effektivt værktøj til at skaffe flere kunder eller leads. Der er selvfølgelig nogle “best practises” man bør følge for ikke at ende i ovenstående situation, hvor den besøgende bare vil have popuppen lukket så hurti
Marketing for begyndere - kort om funnels, marketing-lingo og flere kunder
I dette blogpost skal vi snakke lidt om marketing generelt. Det er et bredt område, hvor der tit bliver brugt meget fagsprog (også på engelsk), hvilket rigtig ofte kan forvirre mere end det gavner. Derfor har vi besluttet os for at prøve at udspecificere det lidt på et simpelt niveau, hvor alle kan være med. Funnels – hvorfor skal dine kunder igennem en tragt??? Det første, som rigtig mange snakker om i marketing, er den såkaldte marketing-tragt – altså virksomhedens funnel. Og umiddelbart giv
Farvepsykologi som et marketingredskab
Du ved sikkert godt, at der er noget, der hedder farvepsykologi – at nogle farver associeres med noget særligt. Men hvordan hænger det helt præcist sammen, og hvad kan du egentlig bruge det til, når du arbejder med marketing af din virksomhed? Det har vi dedikeret ugen #torsdagstip til at forklare. Farvepsykologi er generelt et lidt specielt emne, da man ikke kan komme med et direkte svar på opfattelse af farver. Det er meget subjektivt, hvordan vi som mennesker opfatter specifikke farver – de
5 hurtige tips til en professionel hjemmeside
Hvordan laver man lige en professionel hjemmeside? I vores blogindlæg lægger vi tit et mere dybdegående fokus på forskellige emner, der kan hjælpe små virksomheder med at blive bedre til at lave deres online markedsføring eller deres egen hjemmeside. Tit er indlæggende både lange og udspecificerede, og det tager tid at læse dem alle. Vi har forståelse for, at man som selvstændig ikke altid vader i tid og overskud, og derfor har vi i dette indlæg samlet vores fem bedste og hurtigste tips til at
One-page hjemmeside - hvordan gør du?
Ved du, hvad en one-page hjemmeside er? Okay, måske ordet siger sig selv, men det er altså en hjemmeside med kun én side – altså forsiden. Alt info står på denne side, og du tilgår det ved at scrolle igennem siden eller klikke på menupunkterne, der automatisk ruller derhen, hvor den søgte info står. Hvorfor er det smart? For det første er det de seneste år blevet ret moderne at have en one-page hjemmeside – særligt for mindre virksomheder, der primært bruger deres side som en visitkort-hjemmesi
Hjemmearbejde - erfaringer vi har gjort os i Bricksite-teamet
Vi har – som så mange andre – brugt det sidste lange stykke tid på at arbejde hjemme hver for sig på vores forskellige hjemmekontorer. Vi skal ikke lyve, det har været en udfordring for os som for så mange andre, men efter lang tid på hjemmekontoret har vi alligevel samlet os en række erfaringer – og dem vil vi selvfølgelig dele med dig. Mange af jer, der er selvstændige i enkeltmandsvirksomheder, er nok udmærket klar over, hvad det vil sige at arbejde hjemme. Men der er helt sikkert også nogle
Typografi 101
Vi lægger i denne uge fokus på typografi. Det er et kæmpe område, og nogle mennesker bruger årevis på at blive udlært i det, så derfor vil vores guide ikke være udtømmende – men vi har udvalgt de vigtigste punkter, som vi synes er vigtige for enhver selvstændig erhvervsdrivende at vide. Typografi er nemlig en stor del af virksomhedens visuelle identitet og bruges den rigtigt, så kan den forstærke ens brands troværdighed. Bruges det forkert, så kan det også ødelægge et helt visuelt udtryk, og ska
Den store hashtag-guide
Hashtags, siger du? Måske får du tanken, at det er sådan noget, der bliver brugt af teenagere, når de skal vise deres mange selfies frem på Instagram. Og det er til dels også rigtigt – men hashtags er også et stærkt markedsføringsværktøj, hvor du kan udbrede dit indhold til flere potentielle følgere (og dermed kunder). Vi vil i dette blogindlæg gennemgå en række forskellige aspekter af hashtags. Vores fokus vil primært være, hvordan du bruger hashtags på Instagram. Du kan selvfølgelig også bru
6 tips til en god brand identitet
Du har sikkert hørt om udtrykket “brand identitet” – men hvad er det nu lige, at det er? Er det noget, som du skal betale et reklamebureau for at lave, og er det kun forbeholdt store virksomheder? Vi prøver at fjerne mystikken omkring brand identitet og giver dig nogle helt konkrete tips til, hvordan DU kan lave din egen brand identitet – lige meget om du har en stor virksomhed med 20 ansatte eller bare har en lille fritids-biks. Hvad er en brand identitet? Det er faktisk ikke så svært og my
Sådan optimerer du din sidestruktur med 6 lette trin
Sidestruktur på en hjemmeside er altafgørende for, at dine brugere nemt kan finde rundt på din hjemmeside – og at de bliver der så lang tid som muligt (hvilket jo er målet). Det er dog faktisk ikke så ligetil at opbygge en god sidestruktur, som man skulle tro – der er en række faldgruber, som er ret vigtige at undgå. Vi har samlet en oversigt over dem her. Kend din målgruppe Det giver måske sig selv, men for at lave en god sidestruktur på din hjemmeside, så skal du have en idé om, hvem der t
Sådan vælger du de rigtige søgeord
Vi tager i denne uges #torsdagstip et ønsket emne op – nemlig hvordan man finder de rigtige søgeord til ens hjemmeside. Det er ikke en “plug-and-play” løsning, da SEO tager lang tid og kræver en stor indsats. Det skal dog ikke forhindre os i at give jer nogle konkrete værktøjer til, hvordan I kan arbejde med søgeord på jeres hjemmeside. Husk dog, at der ikke er nogen garantier for, at du kommer til at ligge nummer et i Google-søgninger. Der er sandsynligvis altid nogen, der betaler mere eller
8 tips til at skrive de bedste tekster til din hjemmeside
#torsdagstip – 8 tips til at skrive de bedste tekster til din hjemmeside Vil du gerne skrive tekster, der tiltaler og tiltrækker kunder? Det kan vi godt forstå (det vil vi også, og det er altså ikke altid så nemt, som det lyder). Men vi har prøvet at gøre det lidt nemmere for dig ved at samle 8 tips til at skrive de bedste tekster til din hjemmeside, nemlig: 1. Kend din målgruppe 2. Giv læseren værdi 3. Start med det vigtigste 4. Gør det simpelt og kort 5. Undgå intern branchesprog 6. Vær opm
8 tips til Facebook for små virksomheder
Bruger du Facebook til din virksomhed, men synes du, at det er lidt svært at navigere i? Vi har samlet vores 8 bedste tips til at lave og opretholde en god Facebook-konto til din virksomhed her. 1. Beslut, hvad du vil bruge dine Facebook-konto til Vil du lave annoncering, vil du bruge det til at engagere dybdegående med dine følgere, vil du slå jævnlige tilbud op? Beslut dig for, hvad du primært vil bruge din Facebook til. Det er afgørende for, at du kan lave godt content og lægge en god plan.
Hvad koster en hjemmeside?
Læs denne guide, inden du beslutter dig for hvem og hvordan din hjemmeside skal laves. Prisen på en hjemmeside varierer lige fra gratis og op til flere millioner.
Domænenavn - Hvilke, Hvordan og Hvor Mange?
Når du planlægger din virksomheds online tilstedeværelse, er det vigtigt at overveje hvordan, du vil fremstå på nettet.
Billeder og digital kommunikation
Man siger ofte, at sprog skaber virkelighed og mener her det skrevne ord. Imidlertid er der noget, vi husker langt bedre end både det talte og skrevne ord. Nemlig billedet.
Sælg Mere med Content Marketing
En blog er et område på din hjemmeside hvor du kan skrive og publicere artikler. Det kan være en ganske god måde at markedsføre sin hjemmeside eller sit produkt på. Content is King Indhold er konge! Sådan siger eksperterne på content marketing området. Og de har ret. Dét at skabe indhold på sin hjemmeside har en perlerække af gode egenskaber. Disse egenskaber gennemgås i denne artikel, sådan at du hurtigt kan komme igang med blogging og den (efterhånden ikke helst så) nye dreng i klassen – neml
Billeder: Ophavsret, æstetik, hvorfra og hvad koster det?
Der er masser udfordringer forbundet med at skulle benytte billeder på sin hjemmeside eller andre digitale publikationer. Både på et æstetisk niveau, men så sandelig også på et juridisk. Vi har her lavet en gennemgribende guide der vil klæde dig godt på, når du skal igang med at pryde din hjemmeside med smukke billeder. Ophavsret på billeder: Hvad siger loven om brug af billeder? For flere tusinde år siden hentede Moses de 2 lovtavler på toppen af Sinai-bjerget. På tavle nummer 2, under det syv
Forfør dine besøgende med lækre ikoner.
Ikoner har længe været et bærende element på internettet, og er det stadig. De næste par år bliver ingen undtagelse. ikoner er lækre, forførende og er helt uden sammenligning den bedste navigationsform der findes. Ikoner der forfører dine besøgende Din hjemmeside skal fungere – og en hjemmeside fungerer kun hvis den kan hjælpe den besøgende med at trykke på de helt rigtige knapper. Her er ikoner en rigtig god metode. Mennesker ser ofte ting i billeder, ikoner ER billeder og derfor kan de virke
SEO-tips, som du kan bruge allerede idag!
Hulu bulu – Lotte hvor er du henne? En usynlig hjemmeside er ikke meget værd. Her får du nogle simple og ultra-konkrete ting du kan gøre på din hjemmeside, for komme nærmere toppen pågoogle. Hvad er søgemaskineoptimering? På den anden side af Atlanterhavet, derovre i det store USA taler de et andet sprog. Her hedder det nemlig “Search Engine Optimization”. Det er sådan set lige meget, men hvis vi tager forbogstaverne fra hvert ord, sår får vi en dejlig forkortelse som vi kan forstå i hele verde