loading

#torsdagstip - Sociale Medier

Bruger du sociale medier i din virksomhed? Hvis ikke, så er det måske en god idé at overveje. 

Langt de fleste virksomheder vil have gavn af at benytte sig af sociale medier - det gælder bare om at vælge de medier, der er mest optimale for en selv, og derudover bruge dem på den mest optimale måde. Vi har herunder listet de mest gængse sociale medier og fortalt lidt om, hvad de kan bruges til:

Facebook

Er det største danske sociale medie, og derfor er der en generel forventning om, at virksomheder har en Facebookside. Facebook bliver tit anvendt som søgemaskine, hvor mange bl.a. leder efter åbningstider og anmeldelser. Facebook kan bruges både til at lave organiske opslag, men du kan også bruge deres Business Manager til at lave annoncer. 

Instagram

Er perfekt til storytelling via billeder og korte videoer, og du har mulighed for at skabe et flot visuelt univers. Henvender sig primært til produkter, der er æstetiske. Der er kun mulighed for at interagere via likes og kommentarer, hvilket giver et højt engagement hos målgruppen. Instagram bruges primært organisk, men du kan også bruge Facebooks Business Manager til at lave annoncer. 

LinkedIn

LinkedIn henvender sig professionelt til andre virksomheder og profesionelle. Som udgangspunkt er det en god idé at have en LinkedIn profil - både privat og til virksomheden. 

Twitter

Mediet er på internationalt plan den anden største platform, der findes, og der er derfor gode muligheder for at nå ud til en international målgruppe. Twitter bruges til hurtige meddelelser og info. 

Youtube

På Youtube kan man dele en masse dybdegående indhold - hvis man eks. har guides til brug af produkter, test eller lignende. Hvis du vælger at bruge Youtube i din markedsføring, skal du huske på, at platformen er ressourcekrævende på grund af længden og kvaliteten af indholdet.