loading

#torsdagstip - Google Adwords

#torsdagstip - GOOGLEMÅNED - Google Adwords

Hvis du føler, at du ikke når langt nok med organisk SEO, og du gerne vil give din placering på Google et ekstra skub, så kan du overveje, om du skal afsætte et budget til Google Ads. 

På Google Ads betaler du Google for at placere dig bedre på visse søgeord. Hvis du for eksempel er frisør i Århus, så kan det godt være rigtig svært at blive fundet udelukkende ved hjælp af organisk søgning - der er nemlig helt sikkert altid nogen, der har mere anciennitet end dig og har brugt lang tid på deres organiske søgeord. Derfor kan det være en god idé at investere i en Google Ads kampagne, hvor du betaler for at blive vist på de mest anvendte søgeord - eksempelvis "frisør Århus". 

Vi har et par tips til at komme i gang med Google Ads: 

Det er vigtigt at have i baghovedet, at Google Ads ikke kan eller bør stå alene, det ska altid bakkes op af organisk SEO. 

Det er også vigtigt at prøve sig gradvist frem, og ikke bare skubbe tusindvis af kroner efter en kampagne, som man "tror" kan give gode resultater. Det er vigtigt at teste af og se, hvad der virker bedst. 

Det tager tid at lære programmet at kende, og det kræver tid at holde øje med performance af sine annoncer - så gør det kun, hvis du kan tage dig tid til det, ellers er det penge ud af vinduet. 

Google Ads kræver også tålmodighed - det sker ikke fra dag til anden. Hold øje med dine annoncer, og hvis de ikke performer efter 1-2 måneder, så skal du formentlig lave noget om. 

Du kan finde en milliard online-artikler omkring Google Ads, så det er bare om at komme i gang med at læse, hvis du går og leger med idéen om at starte op med betalt søgeordsoptimering.