loading

4 konkrete tips til at skaffe flere kunder

En hjemmeside uden trafik er ikke meget værd. Nogle har brug for rigtig meget trafik for at det giver mening, andre har blot brug for lidt trafik. Det afhænger af produkter, priser og mange andre ting. Uanset hvad har du brug for noget trafik.



#1 Brug sociale medier og content marketing  
Facebook, instagram og alle de andre er alle gode kanaler. Har du først fået opbygget en lille tillidsfuld skare af følgere, så kan du få dem til at læse artikler på din hjemmeside. Så har du dem i din hule hånd, og ansvaret for at de henvender sig, og køber dine produkter, ydelser eller hvad din hensigt end måtte være. Kan du ovenikøbet for dem til at aflevere deres emailadresse til et nyhedsbrev, så er har du fuldendt en god salgstrakt. 


#2 Søgemaskineoptimering  

Det var et langt og fint ord, og derfor er det også forkortet til SEO. Det handler om google. Google er stedet du skal være, hvis din hjemmeside skal have masser af gratis trafik. Det er altså de resultater der dukker op når du søger på et emne i google. Søgemaskineoptimering er for alle, og du får her konkrete tips og tricks du kan bruge allerede i dag. 


#3 Annoncering 
På både Facebook, Instagram, Youtube og Google er det muligt at annoncere. Det er ikke nemt, det er dyrt og det koste dyrt hvis ikke man har styr på hvad man laver. Til gengæld er det fremtidens måde at skaffe kunder på, og forstår man at bruge det korrekt, så er der rigtig meget at hente. Har du ikke erfaring med annoncering vil jeg råde dig til at starte med Facebook. 


4# Aktivér dine nuværende kunder og skab anbefalinger 

Har du allerede kunder, eller bare Én kunde. Så få dem aktiveret hurtigst muligt. Det hedder loyalitets-markedsføring. Giv dine kunder en gulerod hvis de f.eks. skaffer en kunde eller et lead. Er du behandler eller yoga instruktør, så giv dine kunder en gratis time hvis de samtidig skaffer en ny kunde. På den måde aktiverer du dine eksisterende kunder, og det er faktisk noget af det bedste markedsføring der findes. For det betyder jo at dine kunder anbefaler dig til deres bekendte. Det kan også gøres via sociale medier - få dine følgere til at anbefale dig til andre på sociale medier. Det er kun kreativiteten der sætter grænser.